بدون سپرده گذاری،‌ وام بانکی دریافت کنید!

وام بانکی

وام بانکی، مجموعه‌ای از وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و خلاصه هر کسی که قصد ایجاد تحولی در زمینه شغلی، زندگی و تحصیلی خود دارد؛ می‌تواند از وام بانکی به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود. بانک‌ها با هدف ایجاد رونق اقتصادی، گردش مالی وجوه سپرده نزد بانک و تأمین منافع مادی و سود خود؛ به طور سالانه طرح‌های مختلفی برای متقاضیان ارائه می‌کنند. وام بانکی به کمک آن دسته از افرادی می‌آید که نیاز مبرم به وجه نقدی هنگفت دارند؛ چرا که نقدینگی، گمشده همیشگی مردم است؛ پس نیاز به وجه نقد برای انجام هر پروژه‌ای، افراد را تشویق (وادار) به استفاده از وام بانکی و تسهیلات ارائه‌شده از سوی بانک‌ها می‌کند.

وام‌چی؛ با طراحی فضایی امن جهت خرید و فروش وام بانکی، در میان خریداران و فروشندگان قرار گرفته و به‌عنوان واسطه، نقش بی‌طرف خود را تا تکمیل فرایند معامله وام حفظ می‌نماید. وام‌چی؛ صرفا پل ارتباطی خریدار و فروشنده وام بانکی است، نه ارائه‌دهنده وام بانکی.

وام بانکی چیست؟

وام بانکی یکی از اصطلاحات رایج در نظام بانکداری است و به مفهوم پول سودداری است که به صورت قرض و در طی زمانی مشخص بین قرض‌دهنده (بانک) و قرض‌گیرنده (متقاضی) مبادله می‌شود؛ به عبارتی دیگر این وام نوعی امانت است و همانطور که برای حفظ امانت نزد امانتدار، شرایطی جاری است؛ بر وام بانکی نیز شرایطی از سوی وام‌دهنده اعمال می‌شود. در نظام بانکی اسلامی اصطلاح وام صرفاً به وام قرض‌الحسنه اطلاق می‌شود. وام قرض‌الحسنه بدون بهره بوده و مبلغ ۴ درصدی که بر اقساط بازپرداخت آن وضع می‌شود، در واقع کارمزد خدمات بانکی است. گرچه بر طبق قوانین اسلامی سنت قرض دادن، سنتی پسندیده است و به سهل‌گیری در شرایط آن توصیه می‌شود؛ با این حال با گسترش جمعیت و پیچیدگی روابط و قواعد حاکم بر نظام اقتصادی و نیز به منظور جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، بانک‌ها مجبور به وضع قوانین سخت‌گیرانه‌تری جهت تضمین بازپرداخت وجوه مقروضه شده‌اند. تعیین مدت زمان مشخص جهت بازپرداخت وام و‌ ارائه دو ضامن از جمله این شرایط است.

وام‌چی؛ ضمن معرفی وام بانکی قرض‌الحسنه؛ به‌عنوان میانجی دارندگان و خریداران وام بانکی، بستر مناسبی برای خرید و فروش این وام فراهم نموده است.

اصطلاحات مرتبط با وام بانکی

لازم به یادآوری است که وام بانکی اصطلاحی مرسوم در میان مردم است که بر انواع وجوه مقروضه بانکی به اشخاص حقیقی و حقوقی اشاره دارد؛ در صورتی که بانک‌ها این وجوه را با اهداف از پیش تعیین شده و با عناوین تسهیلات و وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌کنند. قوانین بانکداری اسلامی مبتنی بر بانکداری بدون ربا؛ بانک‌ها را به در نظر گرفتن مشارکت در میزان سود شرعی حاصل از ارائه تسهیلات ملزم می‌کند. بانک‌ها در قالب طرح‌های مختلف، تسهیلات خود را ارائه می‌نمایند. تسهیلات به معنای آسان نمودن شرایط برای انجام کاری است؛ پرداخت وجه نقد برای اهدافی نظیر خرید و ساخت و تعمیر مسکن، خوداشتغالی، خرید لوازم و کالای داخلی، خرید تجهیزات، خرید خودرو، مشاغل خانگی و… و بازپرداخت قسطی آن؛ در واقع ایجاد بستری است که واجدین شرایط می‌توانند آسان‌تر به هدف خود برسند. از سوی دیگر بانک‌ها با سود وضع‌شده بر تسهیلات، منابع مالی خود را تأمین و تجهیز می‌کنند.

وام‌چی؛ با ارائه اطلاعات کلی در زمینه خرید و فروش وام بانکی و تسهیلات بانکی، آموزش‌های کاملی را جهت انجام یک معامله امن به خریداران و فروشندگان وام بانکی ارائه می‌نماید. لازم به یادآوری است که وام‌چی، صرفا واسطه خریدار و فروشنده وام بانکی و تسهیلات بانکی است، نه عرضه‌کننده آن.

چگونه می‌توان بدون طی روال اداری و صرف زمان، صاحب وام بانکی شد؟

همواره شرایطی وجود دارد که برخی افراد، واجد شرایط دریافت وام بانکی و سایر تسهیلات بانک‌ها هستند اما به هر دلیلی قصد استفاده از وام خود را ندارند؛ از آن طرف افراد زیاد دیگری هم هستند که نیاز مبرم به دریافت وام بانکی و دیگر تسهیلات بانکی دارند، اما شرایط لازم برای اخذ این وام را ندارند.

برای مثال ممکن است وام بانکی به فردی تعلق گیرد اما وی نتواند در فرصت تعیین‌شده، ضامن‌های خود را راضی به ضمانت از بازپرداخت وامش کند؛ و بالعکس این وام شامل حال فرد دیگری نشود، اما بنیه مالی و تعداد ضامن خواسته‌شده برای بازپرداخت وام بانکی را داشته باشد؛ در این صورت این دو فرد چگونه می‌توانند تعاملی سازنده و سودآور برای دو طرف معامله داشته باشند؟ در چنین شرایطی لازم است واسطه‌ای مطمئن، زمینه آشنایی این دو نفر را فراهم کند تا بتوانند به نحو شایسته‌ای با یکدیگر به توافق برسند. وام‌چی؛ همان واسطه مطمئن برای انجام چنین معامله‌ای است.

مبادلات امن وام بانکی و تسهیلات در وام‌چی

وام‌چی؛ مجهز به تیم حقوقی خبره و آشنا به فضای سایبری در زمینه مبادلات وام بانکی و سایر انواع وام فعالیت می‌کند. قابل ذکر است که وام‌چی،‌ خود عرضه‌کننده یا فروشنده وام بانکی نیست بلکه به منظور تسهیل ارتباط میان خریداران و فروشندگان وام بانکی و انواع تسهیلات بانکی، آموزش‌های مدونی تهیه نموده و در قالبراهنمای معامله امن در اختیار طرفین معامله قرار می‌دهد.

تردد در فضای طراحی‌شده وام‌چی بسیار ساده و آسان است؛ کافی است وارد سربرگ وام‌ها شده و سپس عنوان وام بانکی را باز کنید؛ در صفحه پیش رو، تمامی آگهی‌های ۱۰ روز اخیر در رابطه با خرید و فروش وام بانکی درج شده است. متقاضیان و فروشندگان می‌توانند با عضویت در سامانه وام‌چی؛ آگهی خرید یا فروش وام مورد نظر خود را ثبت کنند و با بازدید از آگهی‌های جدید و قدیم، آگهی وام ایده‌آل خود را بیابند.

نحوه تهیه قراردادهای خرید و فروش انواع وام بانکی

تیم حقوقی وام‌چی برای حفظ امنیت معاملات کاربران، قراردادهایی جهت خرید و فروش وام تنظیم نموده است به گونه‌ای که این قراردادها تمام منافع کاربران برای انجام یک معامله امن را تأمین می‌کند. برای دسترسی به لیست قراردادها می‌توان از دو طریق اقدام نمود :

  • انتخاب گزینه بانک قراردادها در قسمت ناحیه کاربری .
  • مطالعه راهنمای معامله امن در انتهای هر آگهی .